Gaziantep Öğretmen Akademileri
117
19:36
29.11.2024

       Öğretmen; kültürel değerlerimize sahip, medeniyetimizin bilincinde, bütün insanlığı kucaklayan ve öz güveni yüksek nesiller yetiştirilmesinde önemli bir rehberdir. Sanatta, edebiyatta, bilimde ve daha birçok alanda ülkemizi zirvelere taşıyacak; çağa ve insanlığa yön verecek nesiller yetiştirmek için öğretmenlerimize büyük görevler düşmektedir. Milletlerin yazgısı öğretmenlerin elleri arasındadır. Evlatlarımızı, ana kucağından o güvenli ellere teslim ederiz. Özverili çalışmaları ile ülkemizin geleceğini inşa eden öğretmen, toplumun en büyük mimarıdır. Bilgi, tecrübe ve kabiliyeti ile belli saygınlığa ulaşmış kişilerin sosyal ve kültürel birikimlerinin öğretmenlerimize yansıtılması ve bu kazanımların öğretmenlerimiz vasıtasıyla da öğrencilerimize aktarılarak gelecek nesillere taşınması büyük önem arz etmektedir.

      İllerde açılacak Edebiyat Akademisi, Müzik Akademisi, Şehir ve Kültür Akademisi vb. akademiler aracılığıyla bilgi, beceri, görüş, düşünce ve eserleri ile öne çıkan uzman kişilerin öğretmen ve yöneticilerle bir araya gelmesi hedeflenmektedir.

 AMAÇ:

 Öğretmen Akademileri ile duygu, düşünce ve davranışta güzeli arayan; Anadolu'nun binlerce yıllık medeniyetinin aklıselim, kalbiselim, zevkiselim seslenişinin günümüze sunduğu çağrıya kulak verecek nesilleri yetiştiren çelebi öğretmenlerin kişisel, sosyal ve kültürel yönden gelişimlerinin desteklenmesi amaçlanmaktadır.     

 KAPSAM:

 Bu kılavuz, Bakanlığımıza bağlı resmî ve özel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler ile il/ilçe millî eğitim müdürlüklerinde görevli yöneticilere yönelik Öğretmen Akademileri kapsamında yapılacak olan faaliyetlere ilişkin usul ve esasları kapsar.

GENEL ESASLAR:

  • Öğretmen Akademileri, il millî eğitim müdürlüklerinin sorumluluğunda açılır ve yürütülür.
  • İl millî eğitim müdürlükleri tarafından il genel koordinatörü ve ilde açılan her akademi için bir akademi koordinatörü görevlendirilir. Görevlendirilen bu kişilerden il yürütme komisyonu oluşturulur.
  • Açılan her akademi için bir akademi danışmanı ile iş birliği yapılır.
  • Akademilerle ilgili tüm süreçler "Öğretmen Akademileri İl Eylem Planı"na uygun olarak yürütülür (EK-2).
  • İl millî eğitim müdürlükleri, Öğretmen Akademileri kapsamında kamu kurum/kuruluşları veyahut sivil toplum kuruluşları ile yerel ya da ulusal düzeyde iş birliği yapabilir.
  • Öğretmen Akademileri ile ilgili duyurular ve haberler, il millî eğitim müdürlüğünün kurumsal web sitesi aracılığıyla yayımlanabileceği gibi il millî eğitim müdürlüğü Öğretmen Akademilerine özel yeni bir web sitesi de açabilir. Web sitesinde yayımlanacak haberlerle Öğretmen Akademilerinin görünürlüğü artırılır.

BAŞVURU VE KABUL:

  • İl millî eğitim müdürlüğü tarafından onaylanan akademi programı ilgili web sitesinde ilan edilir, ayrıca resmî yazı ile eğitim kurumlarına duyurulur.
  • Adaylar, duyurusu yapılan akademi programını inceler ve katılmak istediği akademiyi belirler.
  • Adayların başvuruları ilgili web sitesi üzerinden gönüllülük esasına göre alınır ve yine aynı sayfa üzerinden sonuçlar ilan edilir.
  • Adaylar, farklı gün ve saatlerde gerçekleştirilecek birden fazla akademi programına katılmak için başvuruda bulunabilir.

 UYGULAMA ESASLARI:

  •  Akademiler, bir eğitim-öğretim yılı veya dönemlik açılabilir.
  • Eğitim-öğretim yılı boyunca veya dönemlik açılan akademi programlarına devam esastır. Geçerli mazerete dayalı devamsızlık, akademinin toplam süresinin beşte birinden fazla olamaz.
  • İl millî eğitim müdürlüklerince eğitim-öğretim yılı boyunca veya dönemlik açılan akademi programlarına katılanlara "Öğretmen Akademisi Sertifikası" verilir.
  • İlde, kılavuzda önerilen akademilerden biri veyahut birden fazlası açılabilir.
  • Akademi programlarında, kılavuzda önerilen alt konular (EK-1) yer alabileceği gibi il yürütme komisyonu tarafından belirlenecek konulara da yer verilebilir.
  • Her akademi en az 10, en fazla 50 kişi ile açılabilir.
  • Akademi faaliyetleri ders dışı zamanlarda yapılır.
  • Akademi faaliyetleri; öncelikle tarihî mekânlar, kütüphaneler, müzeler veya sosyal tesislerde düzenlenir. Programın içeriğine uygun diğer mekânlarda da faaliyet yapılabilir.

İLGİLİ BELGELER:

  1.  Öğretmen Akademileri Yönergesi

 


Yayın Tarihi: 29.11.2024